Thursday, November 08, 2018

Vegan Pie Crust-Frolla Vegana

🇺🇸 Vegan Pie Crust
This it the recipe i use always for pie crust or for cookies.
The original recipe is always from @marcobianchioff, but i made some variations.
For example, i always use cereal flours mixed with almond flour. It makes it more nourishing and, also, the almond flour helps a lot to keep together the gluten free flours that i use most of the time.
Ingredients:
250 g of flour (i mix rice, oat or spel and about 1/3 of the flour amount will be of almond flour)
80 g of agave or rice malt (they also help a lot to keep together the gluten free flours thanks to the honey texture)
60 g of water (sometimes i use vegetable milk)
60 g of sunflower oil or 40 gr of vegan butter
1/2 tbs of baking powder
1 shredded lemon peel
Mix togher the powder ingredients and, in a different bowl, the liquid ones, than mix all together and work with hands until dough comes together. Let the dough rest 1hour in the fridge than it's ready to use.



🇮🇹 Frolla vegana
Questa è la ricetta che uso sempre sia per le crostate che per i biscotti. La ricetta originale è di @marcobianchioff, ma io ho fatto delle piccole variazioni.
Per esempio, io mescolo sempre le farine di cereali con della farina di mandorle. In questo modo la frolla sarà più nutriente. Inoltre la farina di mandorle aiuta tantissimo a tenere insieme le farine senza glutine che uso della maggior parte dei casi.
Ingredienti:
250 gr di farina (io mescolo farina di riso con farina di avena o farro e circa 1/3 del totale sarà di farina di mandorle).
80 gr di agave o malto di riso (anche questi dolcificanti, avendo una consistenza mielosa, aiutano a tenere insieme le farine senza glutine)
60 gr di acqua (a volte uso il latte vegetale)
60 gr di olio di semi di girasole o 40 gr di burro vegano
1/2 cucchiaio di lievito
la buccia grattugiata di un limone
Mescolare insieme gli ingredienti liquidi e, a parte, quelli in polvere e poi mescolare insieme e lavorare con le mani finchè non si forma una palla di impasto. Lasciare riposare in frigo per circa un'ora ed è pronta per essere usata.

*Picture from the web

No comments:

Post a Comment