🇺🇸Orecchiette pasta with broccoli is one of the most famous pasta recipe from the south of Italy.
Cook the broccoli in the boiling water, and, when ready, put them away in a pan, without tossing away the water. Use the same water to cook pasta so it will be tastier!
While orecchiette are cooking, broil the broccoli in a pan with oil, garlic and some red peppers. When pasta is ‘al dente’, drain it and put in the pan with broccoli and mix together.
But do you know the real original vegan tip? Toasting some bread crumbs in a pan with some salt and use it for seasoning the pasta. It was the parmesan cheese of the poor people, when real cheese, meat and eggs where just for festivities.
Vegan is nothing new: vegan is coming back to the roots!
🇮🇹Orecchiette con i broccoli è una delle più famose e antiche ricette di pasta proveniente dal sud Italia.
Cuocere i broccoli in acqua bollente e, una volta pronti, toglierli dall'acqua e metterli a saltare in padella con olio, aglio e del peperoncino. Non buttate assolutamente l'acqua di cottura dei broccoli, ma usatela per cuocere le orecchiete. Quando saranno cotte , mettere le orecchiette nella padella con i broccoli e mescolare bene. Il vero trucco, vegano e originale, è tostare in padella del pan grattato con del sale e condirci alla fine la pasta. Era il formaggio dei poveri, quando il vero formaggio, ma anche la carne e le uova, venivano usate solo nelle festività o erano venduti per guadagnare soldi per la famiglia.
Essere vegani non è qualcosa di moderno... essere vegani vuol dire tornare alle origini!
No comments:
Post a Comment